راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی آشپزخانه صنعتی

انواع هود صنعتی

فرهای صنعتی یکی از تجهیزات مهم آشپزخانه های صنعتی هستند که به جهت پخت انواع غذا و شیرینی از آن استفاده می شود در واقع فرها یک فضایی هستند که حرارت و گرمای مورد نیاز برای پخت انواع خوراکی را از طریق انرژی گاز یا برق فراهم می کنند.

فرهای صنعتی علاوه بر اینکه ظرفیت بالا به آشپز کمک می کنند تا بتواند خوراکی های مختلف را در سریع ترین زمان آماده و به مشتریان ارائه دهد؛ اگر بخواهیم انواع فر صنعتی را به شما معرفی کنیم باید بدانید که فرهای صنعتی از نظر نوع سوخت، ابعاد، انتقال حرارت، کارکرد و خیلی ویژگی های دیگر به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

 انواع فر صنعتی از نظر انتقال حرارت

در ادامه به انواع فر از نظر پخت و انتقال حرارت پرداخته ایم.

فر صنعتی مستقیم

فرهای صنعتی با سیستم پخت DFO با ساطع کردن حرارت مستقیم داخل فر سبب پخت مواد غذایی خواهند شد؛ معمولا از فرهای صنعتی با حرارت مستقیم در قنادی، شیرینی پزی ها و برای پخت نان استفاده می شود.

فر صنعتی غیر مستقیم

این فرها که با نام فرهای IFO هم شناخته می شوند از طریق حرارت غیرمستقیم سبب پخت مواد غذایی می شوند از این فرها می توان به جهت پخت انواع کیک و شیرینی استفاده کرد.

تفاوت هود صنعتی با دودکش و بدون دودکش

الان که با انواع هودهای صنعتی باکانال و بدون کانال آشنا شده اید خوب است با تفاوت هود صنعتی کانال دار و بدون کانال نیز آشنا شوید.

·                      هودهای کانال دار به دریچه ای در دیوار و سقف متصل شده و هوا را به صورت مستقیم به خارج هدایت می کنند در حالی که هودهای بدون دودکش مجهز به فیلترهای هوا هستند و هوایی که به دستگاه وارد شده فیلتر و بار دیگر به آشپزخانه برمیگردد.

·                      ساخت هود آشپزخانه صنعتی به صورت دودکش دار باعث می شود بخار، بو و دود حاصل از غذاها از بین برود برای همین در تهویه ی هوا موثر تر هستند.

·                      ساخت هود استیل کانال دار به نوعی است که نسبت به هودهای صنعتی بدون دودکش صدای کمتری ایجاد می کنند.

معرفی دستگاه فر مرغ بریان سبدی

مرغ بریان سبدی جدیدترین دستگاه پخت مرغ بریان است که در آن به جای سیخ مرغ بریان سبدهای استیل برای پخت و بریان کردن مرغ قرار گرفته است و این دستگاه با نمای کلبه ای جلوه ی زیبایی داشته و مشتریان زیادی را به سمت خود جذب می کند.

مزیت فر مرغ بریان سبدی می توانید انواع گوشت را پخته و بریان کنید علاوه بر مرغ کامل امکان آماده کردن هات داگ، تکه های مرغ کوچک، بلدرچین و ماهی در فرهای سبدی فراهم است و شما می توانید در رستوران، ساندویچی و فست فودی خود از این دستگاه استفاده نمایید.

این دستگاه با گردشی همانند چرخ و فلک انواع مواد خوراکی را بریان خواهد کرد، این دستگاه به 2 صورت کلبه ای و ساده طراحی و تولید می شود و وجود موتوری قدرتمند سبب به گردش درآوردن سبد دستگاه خواهد شد.

لیست قطعات چرخ گوشت صنعتی

در ادامه به معرفی مهمترین بخش ها و قطعات چرخ گوشت صنعتی پرداخته ایم:

موتور

اولین و مهمترین بخش چرخ گوشت های صنعتی موتور است که قدرت های مختلفی دارد و قطعا قیمت انواع چرخ گوشت صنعتی با قدرت موتور بالا در مقایسه با چرخ گوشت های خانگی و کم قدرت گران تر است، در ضمن چرخ گوشت های صنعتی دارای موتورهای تسمه ای و گیربکسی هستند.

فیلتر

این قطعه به صورت مسطح و صاف و با حفره های ریزی ساخته شده و محل خروج گوشت چرخ شده از دستگاه می باشد.

محفظه ی گوشت

این بخش نیز دارای دهانه ی بزرگی است و محل انداختن گوشت به داخل چرخ گوشت می باشد.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.