راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی آشپزخانه صنعتی

انواع اسلایسرهای صنعتی

بهتر است قبل از بررسی انواع تیغه و پنجره چرخ گوشت صنعتی به پاسخ این سوال بپردازیم، به طور کلی چرخ گوشت به عنوان یکی از می باشد. از چرخ گوشت صنعتی برای قصابی ، هتل ، رستوران ، کبابی ، بیمارستان ، کترینگ، تهیه غذا، کارخانه های فروش غذا های آماده، فروشگاه های مواد پروتئینی، کارخانه های تولید سوسیس و کالباس و… استفاده می شود.

چرخ گوشت های صنعتی برخلاف نوع خانگی قادر به چرخ کردن حجم بالایی از گوشت با تکه های بزرگ یا به صورت یخ زده در کوتاه ترین زمان هستند.

انواع تیغه و پنجره چرخ گوشت صنعتی

چرخ گوشت های صنعتی را میتوان در مدل های چرخ گوشت صنعتی رومیزی، مبله، چرخ گوشت صنعتی تسمه ای و  قرار داد برای آشنایی با انواع چرخ گوشت صنعتی با قیمت آن و ویژگی های هر یک میتوانید به صفحه چرخ گوشت صنعتی مراجعه نمایید.

انواع کباب پز صنعتی

از جمله اصلی ترین انواع کباب پز رستورانی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • کباب پز صنعتی گازی
  • کباب پز صنعتی ذغالی
  • کبابپز صنعتی ایستاده
  • کباب پز صنعتی تابشی

انواع دستگاه فر پیتزا

هر کدام از انواع فر پیتزا پزی دارای درجه ی تنظیم حرارت جهت پخت می باشند به همین دلیل پیتزای آماده شده در فر کاملا یکنواخت پخته خواهد شد. از جمله انواع فر برای پخت پیتزا عبارت است از:

  • فر پیتزا ریلی
  • فر پیتزا صندوقی
  • فر پیتزا تنوری
  • فر پیتزا کانوکشن

 

راهنمای خرید انواع فر پیتزا

یکی از پرکاربردترین انواع فر پیتزا، فر ریلی می باشد که در انواع رستوران، فستفود، کافی شاپ جهت پخت انواع پیتزا، لازانیا و… استفاده می شود. فر پیتزا ریلی با عنوان فر تونلی نیز شناخته می شود.

فر پیتزا ریلی در ابعاد مختلف و در ۲ مدل موتور پایین و موتور بغل تولید و عرضه می شود. این فر پیتزا قابلیت پخت حداقل ۱۰۰ عدد پیتزا در مدت ۵ تا ۷ دقیقه را دارد. فر پیتزا ریلی را به صورت یک یا دو ردیف می سازند. همچنین جنس این فر ریلی از استیل ضد زنگ می باشد. برای استعلام قیمت فر پیتزا ریلی میتوانید با مجموعه ی ابتکار استیل در تماس باشید.

نحوه استفاده از اسلایسر

ابتدا بهتر است به این سوال که اسلایس یعنی چه ؟ پاسخ دهیم، به طور کلی اسلایس (slice) به معنای برش و خرد کردن بوده و دستگاه اسلایسر به وسیله ای گفته می شود که قادر به برش زدن یا خرد کردن خوراکی های مختلف است.

دستگاه اسلایسر در ۲ مدل دستی و برقی تولید و عرضه می شود. با استفاده از دستگاه اسلایسر دستی میتوانید انواع میوه و صیفی جاتی مانند سیب زمینی، پیاز، گوجه، خیار، هویچ، فلفل دلمه ای، سیب، به و… را به اندازه های یکسان برش بزنید.

 

 

انواع باربیکیو

یکی از اصلی ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی که می توان آن را در گروه  نیز قرار دارد سرخ کن صنعتی می باشد. قطعا برای سرخ کردن انواع مواد غذایی در حجم زیاد و با بالاترین سرعت در محیط هایی مانند رستوران، فست فود، کافی شاپ، فودکورت، اغذیه فروشی و… نیاز به دستگاهی به نام سرخ کن صنعتی می باشد.

در سرخ کن چه چیزهایی میشه درست کرد؟

انواع سرخ کن های صنعتی در دسته های سرخ کن های رومیزی، کابین دار ساده، کابین دار با سیستم روغن و پمپ، سرخ کن با سیستم فیلتر و پمپ روغن قرار می گیرد.

گردو پوست کن خانگی

پوست کن های گردو در ۲ مدل دستی و برقی تولید و عرضه می شوند. برای استفاده از دستگاه گردو پوست کن دستی خانگی، گردو یا بادام را در داخل دستگاه قرار داده و با وارد کردن فشار، پوست آن را شکسته تا مغز گردو جدا شود. گردو پوست کن خانگی برقی به دلیل داشتن ظرفیت پایین مناسب محیط های کوچک و مصارف خانگی بوده و با نیروی برق و بدون نیاز به نیروی انسانی می توان مغز گردو را از پوست آن جدا کرد.

دستگاه گردو پوست کن چگونه کار می کند؟

پوست کن های گردو در ۲ مدل دستی و برقی تولید و عرضه می شوند. برای استفاده از دستگاه گردو پوست کن دستی خانگی، گردو یا بادام را در داخل دستگاه قرار داده و با وارد کردن فشار، پوست آن را شکسته تا مغز گردو جدا شود. گردو پوست کن خانگی برقی به دلیل داشتن ظرفیت پایین مناسب محیط های کوچک و مصارف خانگی بوده و با نیروی برق و بدون نیاز به نیروی انسانی می توان مغز گردو را از پوست آن جدا کرد.

انواع باربیکیو

به دلیل اینکه سوخت این نوع از باربیکیو ها از گاز مایع یا گاز شهری تامین می شود از باربیکیو گازی برای تراس خانه های آپارتمانی، حیاط و پشت بام استفاده می شود. انواع باربیکیو گازی در مدل های استیل، چدن و آجر تولید و عرضه می شود. با کمک باربیکیو گازی میتوانید میزان شعله را در طی پخت با استفاده از دستگیره های کنترل حرارت کم یا زیاد نمایید.

نحوه صحیح آبلیمو گیری

آبلیمو به عنوان بهترین چاشنی سالاد و غذا شناخته می شود. علاوه بر این آب لیمو خواص بسیار فراوانی داشته و برای سلامتی مفید می باشد به خصوص اگر آبلیمو به صورت طبیعی استفاده شود. گرفتن آب لیمو به صورت طبیعی و بدون افزودنی نیاز به دستگاه آبلیموگیری خواهد داشت.

دستگاه آبلیموگیری در انواع مختلفی به بازار عرضه می شود. از دستگاه آبلیمو گیری دستی برای آبگیری حجم کمی از لیمو استفاده می شود، اما چنانچه قصد آبگیری حجم بالایی از لیمو را در سریع ترین زمان بدون دخالت دست و به صورت کاملا بهداشتی دارید باید صنعتی بدین منظور استفاده نمایید.

 

 

 

دستگاه کباب زن رستورانی

از دستگاه خمیر گیر به منظور ورز دادن و مخلوط کردن خمیر انواع نان و کیک استفاده می شود. علاوه بر این برای مخلوط کردن گوشت یا تهیه ی خامه نیز میتوان از دستگاه خمیرگیر استفاده کرد.

انواع دستگاه خمیر گیر

اگر به دنبال خرید بهترین مارک خمیر گیر خانگی یا صنعتی هستید لازم است بدانید این دستگاه از یک دیگ یا پاتیل و همزن یا چنگک ساخته شده است. خمیرگیر ها در انواع مختلف خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی ساخته و عرضه می شوند. همچنین ظرفیت این خمیرگیر ها بین ۵ تا ۲۴۰ کیلوگرم می باشد. جنس این محصول باید از استیل ضد زنگ و مقاوم در برابر خوردگی باشد. برق مصرفی دستگاه خمیرگیر به دو صورت تک فاز یا برق صنعتی است.

انواع دستگاه های خمیرگیر به شرح ذیل می باشند:

  • دستگاه خمیرگیر صنعتی
  • دستگاه خمیرگیر خانگی
  • دستگاه خمیرگیر نانوایی
  • دستگاه خمیرگیر سیاره ای
  • دستگاه خمیرگیر اسپیرال
  • دستگاه خمیرگیر ساده

 

مزیت دستگاه کباب زن در رستوران

از جمله مهمترین مزیت های استفاده از دستگاه کباب زن (کباب گیر، کوبیده زن یا دستگاه کباب زن کوبیده) میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • کاملا بهداشتی
  • جابه جایی ساده
  • عدم دخالت دست
  • بدون نیاز به مهارت
  • صرفه جویی در هزینه
  • کباب زنی در سریع ترین زمان
  • یکسان و هم اندازه بودن کباب ها

کاربرد دستگاه خلال کن صنعتی

این دستگاه بر خلاف دستگاه خلال کن خانگی قادر است حجم بسیاری از مواد غذایی را در سریع ترین زمان به صورت هم اندازه و یکدست خلال کند. انواع صیفی جات و میوه ها را می توان با کمک این دستگاه و بدون نیاز به نیروی انسانی ماهر خلال کرد. استفاده از این دستگاه علاوه بر صرفه جویی در زمان باعث کاهش هزینه ها نیز خواهد شد.

دستگاه خلال کن صنعتی و انواع آن

این دستگاه در مدل های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک به فروش می رسد. با کمک دستگاه خلال کن صنعتی اتوماتیک می توان بدون دخالت دست فرآیند خلال کردن انواع خوراکی ها را انجام داد.

از جمله اصلی ترین تفاوت های دستگاه خلال کن و اسلایسر میوه نوع برش این دو دستگاه می باشد بر خلال کردن دارای تیغه های نگینی، چیپسی یا ورقه ای نیز بوده و می تواند انواع میوه و صیفی جات را به اشکال مختلف برش بزند.

پخت نان در تنور گلی چگونه است؟

به طور کلی انواع تنور برای نان پختن را می توان در ۲ مدل گلی و سنگی تقسیم کرد:

تنور گلی

تنورهای گلی در هر خانه به جهت پخت انواع نان مورد استفاده قرار می گیرد. این تنور برای پخت نان بسیار مناسب می باشد. در زمان های گذشته در هر خانه حداقل یک تنور نان در زمین مشاهده می شد. برای ساخت تنور گلی  در قدیم خاک رس را با آب مخلوط کرده و آن را به شکل استوانه ای درآورده تا خشک شود. سپس با حفر گودالی به اندازه ی تنور در داخل زمین، فاصله ی ۲۰ سانتی بین دیواره ی تنور و زمین ایجاد کرده و این فاصله را توسط شن درشت پر خواهیم کرد.

لازم است حفره ای در کف تنور حفر شود تا بتوان حرارت را از آن جا تنظیم کرد. با قرار دادن چوب در داخل تنور آن را روشن کنید. بدین گونه پخت نان در تنور سنتی انجام خواهد شد.

تنور سنگی

برای ساخت تنور سنگی باید زمین را تا ۲۰ سانتی متر گود کرده و سپس ۴ تخته سنگ را به گونه ای قرار دهید که وسط آن حفره ای به جهت روشن کردن آتش ساخته شود.