راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی آشپزخانه صنعتی

هزینه راه اندازی رستوران سنتی

از آنجایی که برخی افراد کافه قنادی را با کافی شاپ و قنادی اشتباه می گیرند بهتر است در ابتدای مطلب به توضیح مختصری در خصوص کافه قنادی بپردازیم، در واقع کافه قنادی ترکیبی از کافی شاپ و قنادی است و در آنجا علاوه بر انواع قهوه، نوشیدنی های سرد و گرم می توانید انواع شیرینی، کیک حتی کیک های خانگی خوشمزه را هم سفارش دهید و برعکس قنادی که باید شیرینی یا کیک کیلویی خریداری کنید امکان سفارش کیک اسلایسی یا تکه ای هم وجود دارد.

راه اندازی کافه قنادی

به منظور تاسیس و راه اندازی کافه قنادی باید ابتدا مکانی مناسب برای این کار در نظر داشته باشید. خوش جا بودن کافه قنادی صرفا به معنی قرار گرفتن آن در محیطی پر رفت و آمد و یا بر عکس در محیطی بکر نیست. کافه قنادی باید در محیط هایی راه اندازی شود که نزدیک به محیط ها و تشکل های دانشجویی، کارمندی، اداری، و یا حتی محیط های توریستی باشد.

در راه اندازی کافه قنادی داشتن سلیقه و ایده حرف های زیادی برای گفتن دارد. مثلا اگر کار کافه قنادی را در محیط توریستی شروع می کنید داشتن دانش درباره شیرینی های سنتی محلی و یا انواع نوشیدنی محلی و ترکیب این دو می تواند خود به نوعی جاذبه گردشگری برای جذب گردشگر و یا جلب توجه علاقمندان به این ترکیبات باشد.

راهنمای خرید چرخ گوشت صنعتی

 نکاتی که برای خرید چرخ گوشت قصابی و به طور کلی چرخ گوشت صنعتی باید به آن توجه داشته باشید در ذیل آورده شده است:

توان و قدرت بالا

فروش ویژهچرخ گوشت 32 تسمه ای

مهمترین تفاوت آشپزخانه صنعتی و خانگی

با وجود اینکه عملکرد و کاربرد تجهیزات هر دو آشپزخانه شبیه به هم است اما از جمله اصلی ترین تفاوت های آشپزخانه صنعتی و خانگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تفاوت آشپزخانه صنعتی و خانگی

 تجهیزات آشپزخانه های صنعتی یا تجاری برای آشپز و سرآشپزهای حرفه ای طراحی و تولید شده در صورتیکه تجهیزات خانگی اینطور نیستند.

 تجهیزات صنعتی قدرت بالایی داشته اما به اندازه ی تجهیزات خانگی ظریف نیستند.

 آشپزخانه های تجاری در مقایسه با مدل های خانگی بزرگتر هستند و چند نفر میتوانند در آنجا به صورت همزمان مشغول پخت و پز شوند.

 دوام و مقاومت تجهیزات صنعتی در مقایسه با خانگی بیش تر است به عنوان مثال چرخ گوشت صنعتی یا سبزی خرد کن صنعتی در مقایسه با مدل های خانگی هم قدرت بیش تری دارند و هم مقاوم تر هستند.

راه اندازی رستوران سنتی

رستوران های سنتی به دلیل شکل و شمایل تاریخی که دارند مورد توجه افراد زیادی قرار می گیرند، معماری و استفاده از المان هایی مانند حوض، تخت، گلیم و پشتی و… در رستوران های سنتی ظاهری جذاب و پرطرفداری داشته و از طرفی به عنوان یکی از مشاغل پردرآمد به حساب می آید. افتتاح رستورانی با شمایل سنتی و تاریخی کار چندان ساده ای نیست و ما در ادامه به مهمترین مراحل راه اندازی رستوران سنتی پرداخته ایم.

 

صفر تا صد راه اندازی فست فود در سال 1402

یکی دیگر از مشاغل خانگی پردرآمد که می توانید با هزینه ای اندک راه اندازی کنید خشک کردن میوه است. همانطور که می دانید میوه خشک   یکی از تنقلات و خوراکی های خوشمزه ای است که همه ی افراد به خصوص کودکان آن را دوست دارند و یک میان وعده ی سالم و خوشمزه به حساب می آید.

لیست مشاغل خانگی و پردرآمد

ما هر آنچه لازم است شما درباره ی راه اندازی میوه خشک کنی در خانه بدانید و تمامی فوت و فن های این کار را در مقاله ای جداگانه توضیح داده ایم، اگر قصد راه اندازی این کسب و کار خانگی را دارید می توانید از مقاله ی راه اندازی میوه خشک کنی خانگیکمک بگیرید.

راه اندازی هتل

ما نکاتی که باید برای راه اندازی هتل باید به آن ها توجه داشته باشید را در ذیل آورده ایم:

  •  وقتی اقدام به ساخت هتل می کنید باید به طراحی داخلی اتاق ها توجه داشته باشید تجهیزات اتاق باید به نوعی انتخاب شود که مسافرین داخل اتاق ها احساس راحتی داشته باشند. تجهیزاتی مانند مبلمان، تختخواب، تلویزیون و … از الزامات اتاق های هتل هستند.
  • پارکینگ ماشین ها نیز باید در جایی قرار بگیرد که هیچ گونه مزاحمتی برای دیگر اتاق ها و مسافرین نداشته باشد.

·         اول از همه لازم است هدف خود را از افتتاح تهیه غذا مشخص کنید، اینکه قصد دارید برای چه گروهی از جامعه تهیه غذا راه اندازی کنید شرکت، اداره، سازمان یا مردم عادی. مشخص کردن هدف دقیق در شروع کار تاثیر زیادی در موفقیت شما خواهد داشت.

راه اندازی تهیه غذا

 

·         یکی دیگر از مراحلی مهم راه اندازی تهیه غذا خرید لوازم و تجهیزات ضروری است. انواع قابلمه، اجاق گاز، کبابپز، سیخ کباب، کباب زن و… از جمله لوازمی است که برای راه اندازی تهیه غذا باید خریدارید کنید. حالا در ادامه بیش تر در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

هزینه راه اندازی فست فود درسال 1402

در سال 1402 بسیاری از افراد به دنبال دانستن هزینه راه اندازی فست فود هستند. بیشترین هزینه ­ای که برای راه­ اندازی یک فست فود مورد نیاز بوده، هزینه مکانی است که می خواهید فست فود را در آنجا راه اندازی کنید. اگر توان پرداخت هزینه زیاد را ندارید بهتر است در شروع کار مکانی کوچک را تهیه کرده و پس از رونق گرفتن کسب و کارتان، فست فود را به جای دیگر (بزرگتر) منتقل کنید.

 

گریل بهتره یا باربیکیو؟

برای اینکه بخواهید یک آبمیوه و بستنی فروشی موفق افتتاح کنید باید به چند نکته که در ادامه برایتان آورده ایم توجه داشته باشید:

راه اندازی آبمیوه فروشی

اول از همه بهتره یک مکانی را برای افتتاح آبمیوه فروشی خودتان انتخاب کنید که رفت و آمد در آنجا زیاد باشد محلی مانند نزدیک پارک و مراکز تفریحی.

تبلیغات از طریق فضای مجازی یا پخش تراکت

راهنمای خرید فر پیتزا ریلی مناسب

فرقی ندارد که میخواهید چه پیتزایی را آماده کنید نان گرد و صاف پیتزا به همراه تمامی مواد خوشمزه ی روی آن باید به خوبی پخته و ترد شود و این مستلزم یک فر پیتزای باکیفیت است البته باید توجه داشته باشید اگر در منوی خود پیتزا آمریکایی یا ایتالیایی دارید فر مخصوص آن را خریداری کنید چون همانطور که می دانید پیتزا آمریکایی در مقایسه با ایتالیایی نان ضخیم و خمیری داشته و فر باید به خوبی بتواند پیتزا را به نحوی پخته تا نان آن به صورت کاملا یکنواخت آماده شود.

خلال کن دستی بخرم یا برقی ؟

خلال کن های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک که با نام خلال کن صنعتی هم شناخته می شوند بهترین انتخاب برای کسب و کارهای بزرگ هستند. اگر صاحب هتل هستید یا رستوران خیلی بزرگی دارید حتما باید برای خرید دستگاه های صنعتی مانند خلال کن صنعتتی اقدام کنید. این دستگاه ها ظرفیت و سرعت بالایی دارند و در عین حال گران قیمت هستند اما شما با این دستگاه ها می توانید خیلی سریع حجم زیادی از سیب زمینی یا دیگر صیفی جات را خلال کنید.

تفاوت گریل و باربیکیو چیست ؟

بافت گوشت یا مرغ آماده شده به روش باربیکیو روغنی و چرب است اما وقتی مواد خوراکی را گریل می کنید خیلی سریع سفت و خشک می شوند.

گریل کردن برای غذاهایی مناسب است که نیاز به زمان زیادی برای پخت ندارند مانند انواع سبزیجات، ماهی و میگو.

عطر و طعم غذای آماده شده بر روی باربیکیو ذغالی با هیچ غذایی قابل مقایسه نیست و بسیار لذیذ و پرطرفدار است.

  

منوی متنوع با سرخ کن صنعتی

از آنجایی که حرارت و گرمای تولید شده توسط کبابپزهای تابشی در مقایسه با انواع کباب پز سنتی بیش تر است مواد غذایی در کبابپزهای تابشی با سرعت بیش تری پخته خواهند شد. در واقع مدت زمان پخت مواد غذایی به نوع آن ها بستگی دارد اما معمولا مواد خوراکی مختلف در مدت 2 تا 3 دقیقه در کبابپزهای تابشی پخته خواهند شد.

کباب پز ذغالی بهتر است یا تابشی؟

ریختن چربی غذاها بر روی زغال موجب ایجاد دود فراوان شده و همین امر موجب آلودگی هوای محیط خواهد شد در صورتیکه پخت کباب با کباب پزهای تابشی بدون تولید دود همراه می باشد.

کبابپز مناسب آپارتمان

اگر می خواهید کبابپز آپارتمانی خریداری کنید باید بدانید که استفاده از کباب پز گازی و ذغالی به دلیل تولید دود برای خانه های کوچک آپارتمانی مناسب نمی باشد و بهتر است از کباب پز تابشی خانگی برای پخت کباب استفاده نمایید.

بهترین سرخ کن برای مرغ کنتاکی

همانطور که می دانید مرغ کنتاکی، مرغ سوخاری کنتاکی یا KFC یکی از خوشمزه ترین غذاهای معروف آمریکایی بوده که امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد، بطور کلی در سرخ کن HENNY PENNY می توان انواع سوخاری کنتاکی را به صورت تحت فشار آماده کرد.

نحوه کار با سرخ کن هنی پنی

از جمله مزیت های دستگاه سرخ کن هنی پنی می توان به پخت کنتاکی به صورت تحت فشار اشاره کرد این شیوه ی پخت بهترین انتخاب برای کاهش مصرف روغن و درجه حرارت بوده و باعث می شود غذای آماده شده طعم و عطر بی نظیری داشته باشد.

چطور از تنور گازی استفاده کنیم؟

برای روشن کردن انواع تنور گازی لازم است طبق مراحل ذیل پیش بروید:

  • در قدم اول باید با برگرداندن بدنه ی تنور، سه پایه را در محل خود محکم کنید.
  • حال لازم است لوله های مخصوص شیرها را متصل کنید، توجه داشته باشید که یک شیر برای اجاق بدنه ی بیرونی و دیگری برای اجاق داخلی تنور تعبیه شده است.
  • در این مرحله باید شیلنگ رابط شیرها را متصل کرده و با کمک بست آن ها را محکم کنید.

 

چطور از سرخ کن استفاده کنیم

سرخ کن صنعتی دستگاهی کاربردی در آشپزخانه های صنعتی بوده که از آن برای آماده کردن سوخاری های خوشمزه می توان استفاده کرد، سرخ کن های برقی دارای یک المنت و لگن روغن هستند و علاوه بر این یک سبد آسانسوری دارند که آشپز با قرار دادن مواد غذایی داخل سبد و قرار دادن آن در روغن سوخاری های خوشمزه ای آماده می کند. البته باید توجه داشته باشید که زمان مورد نیاز برای سرخ شدن هر کدام از مواد خوراکی با یکدیگر متفاوت است.