راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی آشپزخانه صنعتی

یک فست فودی به چه تجهیزاتی نیاز دارد؟

میز کار نما شیشه ای یک میز استاندارد از جنس استیل ضد زنگ است که در فضاهایی که رعایت بهداشت اهمیت زیادی دارد؛ مورد استفاده قرار می گیرد. با این وجود بیشترین کاربرد آن جهت پاک کردن زعفران است. به این دلیل که ارتفاع آن بلند است و اپراتور قادر به استفاده از صندلی در کنار آن خواهد بود. سه وجه میز نیز با کمک شیشه ۶ میلی متری به خوبی پوشش داده می شود. جهت حفظ استحکام مورد نظر، شیشه ها بوسیله پایه های استیل روی میز نصب می شوند.

پایه های این میزکار از کلاف های استیل ساخته می شود و دارای پاتراکی نیز می باشد.

فر پیتزا ریلی مدل N2040

فر پیتزا ریلی مدل N۲۰۴۰ یک محصول کاربردی جهت استفاده در انواع پیتزافروشی و فست فودی ها به شمار می رود. موتور این دستگاه در بغل یا کناره آن قرار دارد. به همین جهت در مکان هایی که فضای کافی در اختیار دارند؛ مناسب به نظر می رسد. در برخی از مدل های مشابه این فر به دلیل استفاده بهینه از فضا امکان دارد که موتور در زیر فر قرار بگیرد.

این فر ریلی سرعت پخت قابل قبولی دارد و حدود ۸۰ بشقاب پیتزا را در یک ساعت آماده خواهد کرد. البته میزان سرعت آن نیز توسط دکمه‌های کنترل کننده روی آن قابل تنظیم است. از جمله دیگر پارامترهای حائز اهمیت در فرها، میزان دمای آن است. روی این فر نشانگر دمای مناسبی تعبیه می شود که این پارامتر توسط آن کنترل خواهد شد.

هنگام پخت و پز با فر همیشه امکان ریزش قطرات روغن و چربی و مواد غذایی روی زمین وجود دارد. به همین خاطر نیز پس از هر شیفت کاری معمولا باید داخل فر و فضای زیرین آن نظافت شوند. طراحی دستگاه فر به صورت چرخدار موجب می‌شود که جابه‌جایی آن آسان شود و از بابت شستشو زیر دستگاه نیز مشکل بوجود نیاید.

قالب کته پزی قلبی

کته پز مدل قلب به دلیل ظاهر متفاوت و جالبی که دارد؛ بسیار مورد توجه مشتریان قرار می گیرد. بنابراین در رستوران های لاکچری طرفداران زیادی خواهد داشت. روکش سرامیک حالت نچسبی را فراهم می کند که پلو به راحتی از قالب جدا می شود و سرو و طبخ آن آسان خواهد شد. ابعاد مناسب به همراه تنوعی که این گونه قالب های رستورانی در طرح و رنگ دارند؛ باعث می شود که اکثر رستوران های بزرگ از این قالب ها استفاده کنند.

سرخ کن دین دو لگنه

سرخ کن دین دو لگنه آمریکایی یک وسیله بسیار حرفه‌ای جهت سرخ کردن انواع مواد غذایی شامل سیب زمینی، فیله، قارچ و غیره به شمار می‌رود. این دستگاه دو عدد سبد و دو شعله مجزا دارد. نکته بسیار مهم در مورد این سرخ کن این است که شما قادر هستید؛ در مواقعی که سفارشات کمتری دارید؛ تنها از یک عدد از شعله ها استفاده کنید. سرخ کن طرح دین آمریکایی دارای فندک است که در قسمت پایین دستگاه قرار دارد و با بازکردن درب قابل دسترس خواهد بود. جرقه حاصل از فندک موجب روشن شدن شعله های مسواکی این سرخ کن می شود.

به غیر از فندک و شعله قابل تنظیم در قسمت پایین دستگاه یک شیر تخلیه قرار دارد. با استفاده از شیر تخلیه شما در پایان هر روز کاری قادر هستید؛ روغن داخل دستگاه را تخلیه کنید و آن را جهت استفاده بعدی تمیز کنید. این سرخ کن مجهز به یک هود باکیفیت می باشد که در قسمت بالای آن قرار دارد و شیار و برش های لیزری مرتبی روی آن طراحی شده است.

توری های سرخ کن هر کدام دارای دستگیره هایی از جنس پی وی سی هستند؛ این دستگیره ها موجب می شوند که حرارت بالای دستگاه به دست آسیبی وارد نکند. به این دلیل که سیب زمینی یا کلیه مواد غذایی در هنگام سرخ شدن باید در روغن غوطه ور باشند، پس از سرخ شدن باید روغن گیری شوند. به همین جهت در کناره سبدها فضایی وجود دارد که پایه ها روی آن چفت می شوند و امکان روغن گیری برای مواد غذایی سرخ شده فراهم خواهد شد.

دستگاه سیخ شور صنعتی

دستگاه سیخ شور از جمله تجهیزاتی است که باید حتما در یک آشپزخانه صنعتی وجود داشته باشد. در مورد دستگاه هایی که با آب ارتباط دارند؛ خطر پوسیدگی و قطعات وجود دارد. به همین خاطر بدنه و اجزای داخلی این سیخ شور از ورق بادوام و باکیفیت استیل ساخته شده است. سیخ شور ابتکار استیل دو مدل مختلف دارد. تفاوت این دو مدل در میزان عرض این دو است. به همین خاطر یکی از آن ها که عرضی به اندازه ۱۳۰ سانتی متر دارد برای شستشو سیخ های کباب بناب و دیگری با عرض ۱۲۰ سانتی متر جهت شستشو و آب کشی سیخ های کباب معمولی مناسب هستند.

این دستگاه به شکل درب دار طراحی می شود و علاوه بر سیخ های کباب، جهت شستشو قاشق و چنگال نیز مناسب است. وسایل قرارداده شده در داخل دستگاه سیخ شور به شکل حلزونی حرکت می کنند و آب کشی می شوند. در صورت تمایل مشتری یک عدد سینی تفلون نیز روی دستگاه قرار می گیرد که جهت قراردادن سیخ‌های کباب مناسب است. این دستگاه به برق تک فاز متصل می شود و  جریان برق در آن بوسیله شاسی کنار آن کنترل خواهد شد.

دستگاه سیخ شور به صورت چرخدار تولید می شود. بنابراین حمل و نقل و جابه‌جایی آن علی رغم وزن زیاد آن به آسانی انجام می شود.

چلیک استیل نگهداری حبوبات

چلیک نگهداری از حبوبات یک سطل مقاوم و از جنس تمام استیل است که در اکثر آشپزخانه های صنعتی به وجود آن جهت نگهداری حبوبات و مواد غذایی مختلف نیاز است. البته در برخی از موارد از آن جهت نگهداری سیخ های کبابی نیز استفاده می شود. جنس استیل بادوام این سطل ها از این جهت اهمیت دارد که در برابر رطوبت موجود در آشپزخانه بسیار مقاوم است و دچار زنگ زدگی نخواهد شد.

چلیک ها به صورت درب دار هستند. وجود درب برای این سطل ها اهمیت زیادی دارد. به این خاطر که در محیطی همچون آشپزخانه امکان ورود حشرات موذی و گرد و غبار به داخل سطل مواد غذایی وجود دارد و جهت رعایت بهداشت باید حتما پس از استفاده درب سطل کاملا محکم شود.

منبع: ابتکار استیل

راه اندازی کته کبابی از صفر تا صد

چرخ گوشت کیربکسی ۳۲ یک محصول پرقدرت است که جهت مصارف صنعتی کاربرد دارد. این دستگاه باکیفیت و مقاوم دارای یک سینی بزرگ است و ۳۵۰ کیلوگرم گوشت را در یک ساعت چرخ می کند. دینام این دستگاه ۲ اسب بخار قدرت دارد و با برق تک فاز کار می کند اما به درخواست مشتری امکان نصب دینامی با دوبرابر این میزان قدرت نیز وجود دارد که با برق سه فاز فعالیت خواهد کرد.

گیربکس مورد استفاده در این چرخ گوشت، پرقدرت است و از جنس فولاد بادوام ساخته شده است. بدنه و بخش‌ های مختلف این دستگاه در برابر رطوبت مقاوم هستند و به سادگی شستشو می‌ شوند. روی چرخ گوشت 32 گیربکسی (آلفا) یک تیغه و پنجره وجود دارد که موجب سهولت کار مشتریان می شود. این محصول باکیفیت به همراه ۱۲ ماه گارانتی عرضه می شود.

قالب کته پزی گرد

قالب کته پز یکی از تجهیزاتی است که جهت پخت و سرو زیبا و مناسب کته در رستوران های بزرگ استفاده می شود. این قالب ابعاد مناسبی دارد و بسیار باکیفیت است. داخل این قالب روکشی از جنس سرامیک دارد و کمک می کند که پلو یا کته‌ای که داخل آن طبخ می‌شود؛ به سادگی و به شکل قالبی خارج شود. بخش بیرونی که در معرض حرارت زیاد قرار دارد با روکشی از رنگ الکترواستاتیک پوشانده می شود. در این حالت احتمال زنگ زدگی و از بین رفتن قالب کمتر خواهد شد.

 

اجاق گاز رستورانی ۱۵ شعله

اجاق گاز رستورانی ۱۵ شعله محصول مناسبی جهت استفاده در کیترینگ های بزرگ و حتی بیمارستان ها است. به این دلیل که ظرفیت پخت ۱۵ عدد ظرف پلو یا خورشت را به صورت همزمان دارد. مهم ترین مسئله که در ساخت این اجاق گاز به آن توجه شده است؛ عدم افت فشار گاز در هنگام استفاده از تمامی شعله ها می‌باشد. این موضوع پخت کامل و درست تمامی غذاهایی که روی اجاق گاز هستند و رضایت سرآشپز و مشتریان را در پی خواهد داشت.

این اجاق گاز صنعتی در برابر عوامل محیطی همچون رطوبت و گرمای زیاد که در آشپزخانه های صنعتی وجود دارد؛ مقاوم است. بدنه بالایی آن از ورق استیل ضدزنگ ساخته می شود. برای پایه های اجاق نیز از پروفیل های سنگین آهنی استفاده می شود که استقامت بسیار بالایی دارند. البته بابت حفظ ماندگاری روی این پایه ها با روکشی از رنگ کوره ای الکترواستاتیک پوشانده می شود.

اجاق گاز ۱۵ شعله ابتکار استیل قابلیت اتصال به گاز شهری و گاز کپسولی را دارد. با توجه به اینکه نیاز و ترجیح هر مشتری متفاوت است؛ در هنگام خرید سازنده را از خواسته خود مطلع کنید که اجاق را تنظیم کنند. هر یک از شعله ها یک رویه چدنی دارند که حرارت را به خوبی پخش می کند و به وسیله یک شیر گاز صنعتی استاندارد کنترل خواهد شد.

ساج نان پزی

ساج نان پزی یک وسیله بومی و کاملا ایرانی است که در گذشته، در روستاها جهت پخت نان روی شعله آتش مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه باتوجه به شیوع بیماری های خطرناک افراد تلاش می کنند که تا حدامکان تمامی مایحتاجی را که به صورت بسته بندی عرضه نمی شوند را خودشان در منزل تهیه کنند. در نتیجه، بکارگیری راه حل هایی جهت پخت نان مجددا مد نظر قرار می گیرد.

با کمک ساج در هر محلی که دسترسی به آتش و شعله وجود داشته باشد؛ بدون نیاز به تنور امکان پخت نان وجود دارد. ساج های ریخته گری شده ای که توسط ابتکار استیل تولید می شوند؛ در اندازه های ۳۰ و ۴۰ سانتی متری موجود هستند. جنس این ساج ها از چدن است و وزن نسبتا بالایی نیز دارند.

گرمکن پیراشکی و سمبوسه سه سینی

گرمکن پیراشکی و سمبوسه سه سینی در مغازه های بزرگ جهت گرمکن و دیسپلی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه سه عدد سینی استیل در ابعاد ۳۲*۴۸٫۵ سانتی متری دارد که بوسیله شیشه سکوریت خم شده محافظت می شود. حرارت مورد نیاز جهت این گرم کن توسط المنت زیر سینی تامین می شود. با توجه به حرارت بالایی که در داخل محفظه ایجاد می شود، کلیه سیم کشی به عایق مجهز شده است و خود المنت نیز روکش مناسب دارد.

حرارت بالا تنها در هنگامی که پیراشکی باید آماده سرو شود؛ مورد نیاز است. بنابراین در باقی مواقع حرارت باید در سطح مناسب یا رو به پایین باشد. تنظیم کننده ای روی دستگاه موجود است که اپراتور بوسیله آن می تواند؛ درجه حرارت را بین ۳۰ الی ۱۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کند.

چرخ گوشت صنعتی گیربکسی مدل آلفا 42

چرخ گوشت ۴۲ گیربکسی یک دستگاه صنعتی است که در مراکزی که نیاز است مواد اولیه در حجم زیاد آماده شوند، مورد استفاده قرار می گیرد. این چرخ گوشت ۶۰۰ کیلوگرم گوشت را در یک ساعت چرخ می کند که نشان دهنده ظرفیت بسیار بالایی این دستگاه است. دینام این چرخ گوشت ۱۰ اسب بخار قدرت دارد و با برق سه فاز فعالیت می کند. گیربکس آن نیز بسیار باکیفیت است و درصورت عدم ورود آب به داخل آن، ۱۲ ماه گارانتی ابتکار استیل دارد.

جهت حفظ استحکام دستگاه تنه اصلی از جنس چدنی به همراه آبکاری عرضه می شود. با این حال روی بدنه روکشی از ورق استیل قرار می گیرد. وزن این دستگاه بالاست اما جهت حمل و نقل آن مشکلی نخواهید داشت. در زیر دستگاه چرخ هایی قرار دارند که موجب سهولت در جابه‌جایی می شوند.

معرفی گرمخانه های غذا

تنوع در اندازه و ظرفیت یک وسیله می تواند برای مشتری بسیار مفید باشد زیرا می تواند با توجه به نیاز خود و بودجه ی خود کالای مورد نظر را انتخاب کند گرمکن پیراشکی و سمبوسه دو سینی وسیله ای است که با آن می توانید انواع پیراشکی را تازه نگه دارید و این وسیله نسبت به انوع دیگر آن ظرفیت بالاتری دارد و این شما هستید که می توانید با توجه به نیاز خود حق انتخاب داشته باشید.

منبع: ابتکار استیل


معرفی گرمخانه های غذا

غذا بخش جدا نشدنی از زندگی روزمره هر انسانی است که باید وقت و هزینه ای را به آن اختصاص دهد این نیاز طبیعی انسان می تواند برای او به یک تفریح تبدیل شود و از آن لذت ببرد هر چقدر غذایی که ما می خوریم سالم تر و تازه تر باشد کیفیت سلامتی ما نیز بالاتر رفته و کمتر به بیماری ها دچار می شویم.

رستوران ها می توانند از این نیاز انسان استفاده کرده و انواع غذاها را با بهترین و بالاترین کیفیت تهیه کرده و به فروش برسانند تا هم به یک مکان تفریحی تبدیل شود و هم بتوان از طریق آن کسب در آمد کرد . البته نمی تواند رستوران ها را محدود به غذا کرد گاهی می توان انواع بستنی ها و آبمیوه ها را نیز به صورت تازه به فروش رساند.

گرمکن پیراشکی و سمبوسه تک سینی

پیراشکی ها از تنوع بالایی برخوردار هستند شما می توانید با داشتن اندکی خلاقیت ، طعم هایی که با هم تناسب دارند را کنار هم جمع کنید و یک پیراشکی جدید خلق کنید این خوراکی خوش طعم می تواند یک دسر هم باشد به شرط آن که با طعم دهنده هایی مانند شکلات و شکر همران باشد سمبوسه نیز یکی از غذاهای خوش طعم جنوب کشورمان است که با یک سری مواد خاص تهیه می شود اما شما در این زمینه نیز می توانید نوآوری و خلاقیت به خرج دهید . اگر قصد دارید از این نوع خوراکی های خوشمزه طبخ کنید و آن را به فروش برسانید به یاد داشته باشید که به یک گرمکن پیراشکی و سمبوسه تک سینی نیازمند هستید زیرا این وسیله باعث می شود خوراکی شما تازه بماند و این تازگی در طعم و کیفیت خوراکی نیز تاثیر گذار است این کالای با کیفیت می تواند در کار شما بسیار موثر باشد .

قالب کته پزی مربع

بیشتر غذاهای ایرانی با برنج سرو می شود طبخ برنج انواع مختلفی مانند کته و آبکش شده دارد که شما می توانید با توجه به سلیقه ی خود و هم چنین غذایی که سرو می کنید از میان این روش های پخت حق انتخاب داشته باشید بی شک غذاهای لذیذ شمال ایران همواره با برنج کته سرو می شود قالب کته پزی مربع وسیله ای است که با آن می توانید یک کته قالبی بسیار زیبا آماده کنید بنابراین می توانید آن را به راحتی تزیین کنید اینم وسیله به دلیل نچسب بودن به راحتی برای شما یک کته قالبی را آماده سازی می کند شما می توانید به وسیله این دستگاه با کفیت که طول عمر فراوانی نیز دارد به راحتی یک کباب سماقی تهیه کنید و آن را در منوی رستوران خود قرار دهید .

دستگاه حلیم پز با موتور

کمتر کسی وجود دارد که عاشق حلیم نباشد این خوراک خوش طعم که از آن می توان به عنوان یک صبحانه مقوی نیز استفاده کرد ، طرفداران بسیاری دارد برای طبخ آسان تر این غذا شما می توانید از وسایلی مانند دستگاه حلیم پز با موتور استفاده کنید این وسیله با داشتن موتوری قدرت مند و کیفیت عالی بدنه می تواند مدت طولانی برای شما کارایی داشته باشد این وسیله با این که می تواند حجم زیادی از حلیم را (نیم تن گندم در ساعت) برای شما تهیه کنید اما فضای چندانی اشغال نخواهد کرد و می توان در آشپزخانه های تازه تاسیس نیز استفاده کرد.

اجاق گاز رستورانی 6 شعله

نمی توان اهمیت وجود اجاق گاز را در ررستوران ها و یا به طور کلی هر آشپزخانه ای نادیده گرفت ناخودآگاه وقتی اسم آشپزخانه به گوش می رسد ما به یاد اجاق گاز می افتیم پس برای راه اندازی هر نوع رستورانی شما باید یک اجاق گاز تهیه کنید تنوع بسیار بالایی که در طراحی و ساخت اجاق گاز ها وجود دارد این امکان را به شما می دهد تا بتوانید حق انتخاب داشته باشید و با توجه به فضا نوع غذا اجاق گاز مناسب خود را انتخاب کنید . اجاق گاز رستورانی 6 شعله یکی از مدل های گوناگون اجاق گاز است شما می توانید به کمک این وسیله هر چیزی که می خواهید نظیر خورشت ها و یا حتی کته ی قالبی در بیاورید.

گرمکن پیراشکی و سمبوسه دو سینی

تنوع در اندازه و ظرفیت یک وسیله می تواند برای مشتری بسیار مفید باشد زیرا می تواند با توجه به نیاز خود و بودجه ی خود کالای مورد نظر را انتخاب کند گرمکن پیراشکی و سمبوسه دو سینی وسیله ای است که با آن می توانید انواع پیراشکی را تازه نگه دارید و این وسیله نسبت به انوع دیگر آن ظرفیت بالاتری دارد و این شما هستید که می توانید با توجه به نیاز خود حق انتخاب داشته باشید.

تنور گازی دو شعله

بسیاری از غذاهای خوش طعم ایرانی هستند که با نان خورده می شود حتی می توان انواع کباب ها را نیز با نان تازه سرو کرد اگر در رستوران شما فضای کافی وجود دارد می توانید از یک تنور گازی دو شعله استفاده کنید تا بتوانید نان تازه نیز طبخ کنید این وسیله که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است می تواند در رستوران شما تغییر زیادی ایجاد کند این وسیله دارای وزن زیادی است اما وجود چرخ در این وسیله این امکان را می دهد تا بتوانید به راحتی آن حمل کنید .