راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی آشپزخانه صنعتی

مراحل راه اندازی آشپزخانه صنعتی

تنور پیتزا یکی از تجهیزات آماده سازی غذا میباشد که به صورت سنتی بوده و برخلاف انواع فر پیتزا که با برق و اشعه های نوری کار میکند از سوخت ذغال و چوب به جهت آماده سازی انواع پیتزا استفاده می کند.

معمولا از تنور پیتزا به منظور آماده سازی پیتزا ایتالیایی استفاده می شود. باید توجه داشته باشید که پیش از نصب و ساخت تنور پیتزا فضای آشپزخانه ی خود را در نظر بگیرید چرا که تنور پیتزا بر خلاف انواع فر پیتزا اندازه ی بزرگی دارد و برای محیط های کوچک مناسب نیست.

ویژگی های تنور پیتزا

از آنجایی که تنور پیتزا هیزمی، عطر و طعم بی نظیر دود را به غذاها میدهد برای پخت انواع مواد خوراکی به خصوص فست فود بسیار مناسب می باشد. استفاده از این تنور برای پیتزا باعث میشود تا بتوانید پیتزاهایی با عطر و طعمی بی نظیر طبخ و به مشتریان خود ارائه دهید.

همانطور که اشاره کردیم تنور پیتزا یکی از انواع تنور گازی بوده که میتوانید با کمک آن انواع همبرگر ذغالی، سوسیس های کبابی و پیتزاهای تنوری را آماده نمایید. از این تنور برای سیب زمینی نیز استفاده می شود. همچنین پخت انواع شیرینی با تنور گازی هیزمی نیز امکانپذیر است.

نحوه نصب آبسردکن های صنعتی

نحوه نصب آبسردکن استیل با قابلیت اتصال به لوله کشی شهری به طریق ذیل می باشد:

  • در قدم اول بخش مربوط به اتصال لوله شهری را نصب نمایید.
  • حال لوله کشی فاضلاب یا شیر تخلیه آبسردکن را نیز در بخش مربوطه متصل کنید.
  • در این مرحله دوشاخه ی آبسردکن را به برق متصل نمایید.
  • نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن نیز به گونه ای است که باید با کمک ترموستات دمای آبی که در اختیار افراد قرار میگیرد را تنظیم نمایید.
  • توجه داشته باشید که آب مخزن آبسردکن از لوله کشی شهری تامین میشود و افراد همیشه آب خنک در اختیار خواهند داشت.
  • از این آبسردکن ها به دلیل ظرفیت بالایی که دارند می توان در محل های پر رفت و آمد استفاده کرد.

 

راه اندازی آشپزخانه صنعتی

برای راه اندازی یک آشپزخانه ی صنعتی موفق باید تمامی مراحل ذیل را سپری کنید، تفاوتی ندارد که قصد راه اندازی رستوران کوچک را دارید یا بزرگ، راه اندازی بیرون بر یا راه اندازی کترینگ به هر حال برای آماده سازی غذاها نیاز به آشپزخانه ای با تجهیزات کامل خواهید داشت.

1.    بعد از انتخاب محل مناسب برای راه اندازی رستوران و تعیین نام برای رستوران یا کترینگ خود و اخذ مجوزهای لازم، نوبت به چیدمان منو می رسد، باید با در نظر گرفتن فضای آشپزخانه ی خود یک لیست کامل از منوی غذاهایی که می خواهید به مشتریان ارائه دهید آماده نمایید.

2.    اکنون باید با توجه به منویی که آماده کرده اید برای خرید تجهیزات لازم اقدام کنید، تجهیزات آشپزخانه صنعتی به دسته های مختلف تجهیزات آماده سازی، تجهیزات پخت غذا و تجهیزات سرو غذا تقسیم می شوند.

3.    حال باید تجهیزات داخلی رستوران شامل میز و صندلی را در صورتی که بیرون بر نیست آماده کنید اگر قصد دارید غذای بیرون بر به مشتریان خود ارائه دهید استخدام پیک و تجهیزات مربوط به ارائه ی غذای بیرون بر الزامی است.

4.    قدم آخر نیز مربوط به تبلیغات است، پخش تراکت، بنر، تبلیغات مجازی می تواند به رونق کسب و کار شما کمک کند.

بطور کلی هزینه راه اندازی آشپزخانه صنعتی به قیمت تک تک المان های لازم برای افتتاح آشپزخانه صنعتی بستگی داشته و نمی توان به طور دقیق در این خصوص صحبت کرد، البته شما می توانید لیستی از انواع تجهیزات آشپزخانه های صنعتی را همراه با قیمت آن ها در سایت ابتکار استیل مشاهده نمایید.

راهنمای خرید سرخ کن صنعتی

همانطور که میدانید سرخ کن های صنعتی در انواع و با ظرفیت های مختلفی در بازار موجود هستند. سرخ کن صنعتی یکی از تجهیزات مهم و اساسی در فست فود، رستوران، ساندویچی، فلافلی و… میباشد که از آن به منظور سرخ و برشته کردن انواع خوراکی ها در حجم بالا و در سریع ترین زمان میتوان استفاده کرد.

از جمله نکات مهمی که برای خرید سرخ کن صنعتی باید به آن توجه داشته باشید در ذیل آورده شده است:

·         ظرفیت سرخ کن صنعتی

یکی از اصلی ترین نکات در زمان خرید سرخ کن صنعتی توجه به ظرفیت دستگاه با توجه به میزان غذاهایی است که باید در طول روز آماده کنید. اگر کسب و کار کوچکی داشته و تعداد مشتریان زیادی ندارید خرید سرخ کن های رومیزی را به شما پیشنهاد میکنیم اما برای محیط های بزرگ و تعداد سفارشات بالا استفاده از سرخ کن مبله و تحت فشار مناسب تر است.

·         سرخ کن گازی یا برقی

از دیگر نکات مهمی که در زمان خرید سرخ کن صنعتی باید به آن توجه داشته باشید سوخت مصرفی سرخکن است. انواع سرخ کنهای برقی و گازی در بازار موجود هستند اما معمولا سرخ کن های صنعتی که ظرفیت بالایی دارند از نوع گازی بوده و قابلیت اتصال به گازی شهری و کپسول را دارند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.